Tilbage til Menu
Sand Hvile For Den Trætte Sjæl
af Josef Prince

"Kom til mig, alle jer, som slider og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer og lær af mig,
for jeg er mild og ydmyg af hjertet, og I vil finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er let, og min byrde er let."
Mattæus 11:28-30.

Måske undrer du dig nu over, om den nådes undervisning, du har læst eller hørt, er doktrinært forsvarlig. Her er lakmusprøven, min ven: forkyndelsen af den nye nådespagt bør altid ophøje Kristus.

Det skulle altid åbenbare mere og mere af Jesus – hans skønhed og fuldkommenheden af hans fuldbagte værk på korset. Jesus og det, han har gjort, bliver altid herliggjort, når der læres om sand nåde.

Der er ingen ordentlig nådes undervisning uden Jesus Kristus. Så spørg dig selv, har du hørt om Jesus og hvad han har gjort, eller har du hørt om mennesket og hvad han skal gøre?

Hvad er virkningen af at høre Jesus og hans fuldbagte værk ophøjet? Det fører til et liv i hvile og god succes, fordi hans åg er let og hans byrde let. Dagens skriftsted forklarer dette meget enkelt. Jesus talte til mennesker, der var trætte og udmattede af Moselovens krav.

Lovens åg er hårdt og tungt. Nådens åg er let og mild, fordi det ikke involverer nogen af jer og kun Kristus. Han har båret syndens byrde på dine vegne. Under nåden er din del kun at tro på Jesus Kristus, og når du tror, bliver du gjort retfærdig og velsignet!

Jeg elsker dette vidnesbyrd fra Nadia i Sydafrika, der viser den fantastiske nåde, som Jesus bringer. Dette er Guds ufortjente gunst, der fører til hvile, glæde og sand succes for den trætte sjæl.

For tre år siden havde jeg en stærk karriere med masser af økonomiske ressourcer og en vidunderlig familie. Bagsiden var konstant udmattelse fra en latterlig tidsplan, skyldfølelse over ikke at bruge tid sammen med min unge søn og mand og stress fra at forsøge at balancere det hele på egen hånd. Oven i alt var jeg blevet lært, at Jesus forventede en perfekt præstation af mig, for at hans velsignelser kunne strømme ind i mit liv. Jeg var udbrændt og meget mangelfuld på mange områder af mit liv, inklusive glæde.

Da jeg læste en af pastor Princes bøger og lyttede til hans cd'er, begyndte jeg at se, hvordan Jesus betalte prisen for mine synder for at give mig sin retfærdighed og frihed, og at det var hans vilje, at jeg skulle leve et rigt liv, fyldt til randen og overfyldt. Meget forsigtigt begyndte Jesus at flytte mig væk fra den "succes", der gjorde mig så ulykkelig.

Min mand og jeg lavede planer om at ændre vores forhold, så jeg kunne være sammen med mine børn på en mere permanent basis. På trods af de økonomiske konsekvenser for vores familie, gav Jesus mig sådan en shalom-fred om vores beslutning. Så jeg forlod mit kraftfulde, økonomisk stabile job for at starte mit eget konsulentfirma. Jesus var forbløffende ved at sørge for os gennem hele året, ikke bare økonomisk, men også i kvalitetstid. Jeg havde tid til at komme uendeligt meget tættere på ham, tid til min familie og endda tid til mine hobbyer, som omfattede at færdiggøre skrivningen af min første roman.

Men da jeg stadig var involveret i firmalivet gennem min rådgivning, kæmpede jeg for at gå i den fred, som Jesus lovede os. De gamle vaner, jeg havde dannet med hensyn til stress og bekymring, trængte stadig ind i det nye rum, Jesus havde givet mig. Så begyndte dørene i min virksomhed uventet at lukke. Forvirret og usikker følte jeg det, som om jeg var midt i en orkan, da jeg forsøgte at åbne dørene, der ville føre mig dybere ind i virksomhedsrådgivning. Men gennem pastor Princes prædiken, "Davids nøgle – Gud åbner døre, som ingen kan lukke", forsikrede Jesus mig om, at han havde kontrollen, og at jeg kunne stole på ham, fordi han elsker mig.

Jeg står i ærefrygt for Jesus, fordi han har lukket døre, der ikke var gode for mig, og åbnet døre ud over mine største drømme. Han åbnede døren til at få min bog udgivet på et af de største internationale forlag i verden. På bare fem måneder vendte Jesus min situation og gav mig en ny karriere, hvor jeg kan nå ud til og inspirere mange flere mennesker, end jeg nogensinde havde drømt om muligt. Han har givet mig familietid og tid til at være sammen med ham. Jeg ved fra hans ord, at han vil bringe mig god succes. Jeg vågner nu og ser frem til dagen med sådan en glæde og forventning om hans godhed – ikke på grund af noget, jeg har gjort, men alt på grund af ham!

Når jeg ser tilbage på den rejse, Jesus har bragt mig igennem, kan jeg se hans nåde hver gang. Jesus er så venlig, storslået og helt igennem dejlig! Han har givet mig til et virkelig rigt og rigt liv, der er fuld af hans glæde og overflod!

Det, min ven, er Guds nåde. Det giver hvile og frihed fra alle dine egne anstrengelser. Det er det urokkelige grundlag, hvorpå du kan forvente, at Gud sørger for dig og fører dig til god succes.

Hvis du er træt og tungt belastet, så kom til Jesus, den nådige, og lær af ham alt, hvad han har gjort for dig. Hans åg er let, og hans byrde er let. Ved hans nåde, find hvile, ja, sand hvile for din sjæl. Begynd at modtage de skatte, der blev købt til dig ved hans blod, og begynd at regere på alle områder af livet!

Til Dag 48